8 نکته مهم در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان + مزایا و معایب | دکوراسیون داخلی | خانه آبشار
16553
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16553,single-format-standard,bridge-core-3.0.1,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,paspartu_enabled,qode-theme-ver-28.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-5

8 نکته مهم در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان + مزایا و معایب

طراحی-سقف-کاذب-و-کناف-در-اصفهان

8 نکته مهم در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان + مزایا و معایب

طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان، یکی از مواردی است که در جلوه بصری خانه و همچنین کیفیت نورپردازی بسیار اثر گذار است. اما در این نوع طراحی می‌بایست به نکات مهمی مثل معماری داخلی خانه، الگوهای انتخاب شده، ابعاد خانه و… توجه داشت. این نکات کمک می‌کنند بهترین کناف و یا سقف کاذب را متناسب با ابعاد و نیازهای خانه طراحی و نصب کنیم. در این مقاله به بررسی ۸ نکته مهم در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان خواهیم پرداخت.

۸ نکته مهم در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان

۱. استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم:

استفاده از مواد با کیفیت در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان بسیار اهمیت خواهد داشت زیرا اگرچه تعویض سقف کاذب و کناف فرایند پیچیده و زمان‌بر نیس اما جلوگیری از دوباره کاری را برای طراحی و اجرا، به هر فرد عاقلی گوشزد می‌کند بنابراین از ابتدا باید در انتخاب مواد و مصالح با کیفیت دقت شود تا نیاز به تعویض مجدد نداشته باشد.
توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که در شرایط آب‌وهوایی اصفهان که در فصل‌هایی از سال گرمای زیاد و در فصول دیگر سرمای شدید و همچنین رطوبت را تجربه می‌کند، دقت در انتخاب مصالح، اهمیت دوچندان می‌یابد.

استفاده-مواد-مقاوم-در-طراحی-سقف-کاذب-کناف-اصفهان


۲. محاسبه بار وارده بر سقف کاذب:

دومین نکته بسیار ضروری در استفاده از سقف کاذب، محاسبه بار وارده بر سقف پیش از اجرای آن‌ است. سقف‌های کاذب به دلیل این که با سقف اصلی خانه دارای فاصله‌های کم یا زیاد هستند، محاسب بار وارده بر سقف اهمیت زیادی می‌یابد. این سقف می‌بایست به اندازه کافی مقاوم باشد تا از آسیب‌های احتمالی به خانه و یا حتی اعضای خانه جلوگیری کند و ایمنی کامل را در این باره ضمانت کند.

احتیاط !

سقف کاذب و کناف باید توسط یک مخصص، طراحی و نصب شود. این‌گونه سقف‌ها به دلیل اهمیت سلامت سازه و تاثیر آن بر کمتر شدن خطرات احتمالی نباید به هیچ‌وجه توسط خودتان و یا یک فرد غیرمتخصص نصب شوند. اگر سوالی در این باره دارید می‌توانید از کارشناسان ما در خانه آبشار راهنمایی بگیرید.

۳. نورپردازی مناسب:

یکی از کاربردهای اصلی سقف کاذب و کناف، استفاده از نورها با رنگ‌های مناسب و متغیر در داخل کناف‌هاست که علاوه‌بر روشنایی در زیبایی خانه نیز تاثیرگذار است. نورپردازی مناسب، به خانه روشنایی متوازن می‌بخشد و علاوه‌بر جلوه‌های بصری که به همراه دارد باعث می‌شود همه قسمت‌های خانه به طور یکنواخت و البته زیبا روشن شود.
همچنین شما می‌توانید با اجرای نورپردازی با اصول محیط زیستی و اکولوژیک نه تنها از محیط زیست محافظت کنید بلکه از امکانات آن مانند صرفه‌جویی در مصرف برق، داشتن هوای مطبوع و… نیز بهره‌مند شوید.

نور-پردازی-مناسب-در-طراحی-سقف-کاذب-کناف-در-اصفهان

۴. استفاده از تکنولوژی:

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی امکانات جذاب و زیباتری را می توان در طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان به کار برد. به طور مثال شما می‌توانید با اجرای نورپردازی با رنگ‌های مختلف و متغیر و یا اجرای سیستم صوتی هوشمند به این نوع سقف‌ها جذابیت صوتی بصری بیافزایید. همچنین می‌توانید با استفاده از سقف‌های ریلی و تاشو سقف‌های متحرک زیبا برای قسمتی از خانه مانند تراس داشته باشید.

سقف-کاذب-متحرک-استفاده-تکنولوژی-در-طراحی-سقف-کاذب-کناف-اصفهان

۵. استفاده از طرح‌های زیبای مدرن و سنتی:

کشور ما ایران و به خصوص استان اصفهان از دیرباز به استفاده از طرح و نقش‌های زیبا و چشم‌گیر مشهور بوده‌اند. این نقش‌های زیبا با پیشرفت صنعت معماری، به طراحی داخلی منازل و خانه اضافه شد و اکنون به هر قسمت از صنعت معماری که نگاه می‌کنیم ردپای نقش و طرح‌های زیبای مدرن و سنتی را خواهیم دید.
استفاده از طرح و نقش‌های مدرن و سنتی در طراحی کناف‌ها به وفور دیده می‌شود. این استفاده از طرح‌های زیبا به خصوص در اصفهان که شهری با پیشینه هنری است بیش از پیش دیده می‌شود. خانه‌های آراسته شده با کناف‌های سنتی که یادآور پنجره‌های باستانی زیبا هستند.

طرح-مدرن-سنتی-در-طراحی-سقف-کاذب-کناف-اصفهان

۶. نصب صحیح سازه:

یکی از مهم‌ترین مراحل و نکات طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان، نصب صحیح سازه می‌باشد. همانگونه که پیش‌تر نیز گفته شد طراحی، اجرا و نصب سازه علاوه بر تاثیری که برروی زیبایی و کیفیت سازه دارد بر ایمنی این سازه نیز تاثیرگذار است. طراحی و نصب این‌گونه سازه‌ها باید به دست متخصص انجام پذیرد تا از ایمنی کامل، اطمینان حاصل شود.


۷. آزمایش و ارزیابی سازه:

در نهایت و برای اطمینان از صحت اجرای سقف کاذب و کناف، در اخرین مرحله به سراغ ارزیابی سازه می‌رویم تا مطمئن شویم که سازه از ایمنی لازم برخوردار باشد، نورپردازی‌ و یا دیگر لوازم تکنولوژیک آن به درستی کار می‌کنند.

آزمایش-ارزیابی-کیفیت-در-طراحی-سقف-کاذب-کناف-اصفهان

۸. تعمیر و نگهداری:

نکته‌ای که پس از اتمام مراحل کار و پس از نصب آن اهمیت می‌یابد و در ارتباط با طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان مورد توجه است، نگهداری مناسب از آن‌هاست. شاید به نظر برسد به دلیل دور از دسترس بودن این سازه‌ها نیازی به نگهداری از آن‌ها نیست اما باید گفت دقیقا به همین دلیل که سقف کاذب و کناف به آسانی قابل دسترس نیست دارای شرایط نگهداری مهمی می‌باشد. از جمله این شرایط می‌توان به مراقبت کردن از لوازم الکترونیک داخل سازه، مراقبت دربرابر دودهای غلظ، مراقبت در برابر گردوغبار و همچنین رسیدن آب یا رطوبت بسیار غلیظ به این سازه‌ها اشاره نمود.

مزایا و معایب طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان

اگرچه سقف کاذب چند سالی است که محبوبیت بسیار خوبی در بین مردم ایجاد کرده است. اما این سازه نیز مانند دیگر سازه‌ها دارای مزایا و معایبی است که اگر پیش از اجرایی شدن آن، موارد زیر را در نظر بگیریم می‌توانیم کیفیت آن‌ را بهبود ببخشیم و از معایب آن جلوگیری کنیم.

مزایا:

الف) این سازه‌ها به سهولت و با سرعت نصب، تعمیر و یا جایگزین می‌شوند.
ب) درمواقع لزوم می‌توان آن‌ها را برداشته و به تاسیسات زیر سقف دسترسی پیدا کرد.
ج)این سازه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه و در عین حال زیبا هستند.
د) سبک بودن سازه یکی دیگر از مزایای آن‌هاست

معایب:

با توجه به تنوع طرح‌‌ها برای طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان، اگر از تیم مجرب و آموزش دیده برای طراحی و نصب این سازه‌ها استفاده نشود، نه تنها زیبایی و ظرافت آن را از بین برده و طرح را آنطور که از قبل پیش‌بینی کرده بودید به شما تحویل نخواهد داد بلکه می‌تواند امنیت سازه را نیز مورد تهدید قرار دهد. بنابراین استفاده از یک کادر با تجربه در این خصوص می‌تواند به زیبایی هرچه تمام‌تر و ایمنی بسیار بالاتر این سازه‌ را به شما تحویل دهد.

البته این عیب برطرف شدنی است و شما می توانید با سپردن کار به کاردان باتجربه از معایب آن کاسته و تنها از مزایای سقف کاذب بهره‌مند شوید.
شرکت خانه آبشار با بیش از یک دهه فعالیت در عرصه طراحی سقف کاذب و کناف در اصفهان می‌تواند شما را برای رسیدن به طراحی سقف کاذب با کیفیت یاری دهد. شما می‌توانید با استفاده از شماره‌های درج شده در صفحه تماس با ما در شهرکرد یا اصفهان با کارشناسان ما در خانه آبشار ارتباط برقرار کرده و از ایشان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برچسب:
,
بدون دیگاه

ارسال دیدگاه